Alla inlägg under april 2012

Av Birgitta Äsplöf - 27 april 2012 15:56

Äntligen uppdatering av PON-valparna. Alla mår bra växer så det knakar morrar och skäller gör de också. De öppnade ögonen vid 11 dagar ungefär så nu är de betydligt livligare. En del har börjat att hoppa över lådkanten.Lite nya bilder på de små godingarna.


  

 

tik 1

 

tik 1

 

tik 2

 

tik 3

 

tik 3

  

tik 4

 

tik 4


Av Birgitta Äsplöf - 14 april 2012 16:38

Allys valpar äter och växer. Det är väldigt lugnt i lådan än. De äter sover och växer bra Ally sköter dem perfekt.

Har tagit några bilder på dem i dag.


 


 


 


 

Av Birgitta Äsplöf - 9 april 2012 16:12

Efter en lång natt med mycket bäddande började Ally valpa. Första valpen kom vid 9;30  en tik med lång svans vid 10:00 kom en tik till med kort svans (ungefär halvlång) vid 10:15 kom den tredja tiken lång svans och vid 11:00 kom den sista tiken med kort svans (ungefär halvlång). Det blev alltså fyra tikar!!! där fick jag för att jag beklagat mig så att det bara blir hanar här. De är jättefina runda och goa vikter ca 330-350g och så den minsta på 305g. Mamma Ally pysslar om de små .


Endast några timmar  är de här .

 

Av Birgitta Äsplöf - 5 april 2012 10:42

I veckan har Allys temp börjat gå ner så jag tror att det blir valpning i Påsk-helgen. Hon är ganska rund om magen och jag känner valparna röra sig. Ally är ganska lugn men matfrisk , passar på fort det är något ätbart i närheten.

Har tagit ett par bilder på Ally i dag, se nedan.


 

Favoritplatsen , har koll på köket och vem som kommer .

 

Skapa flashcards